Na odcinku 400 m wprowadzony będzie ruch jednym pasem w każdym kierunku. Jezdnia w kierunku Zakopanego zostanie zamknięta, ruch zostanie skierowany jednym pasem „pod prąd” na jezdnię, która na co dzień prowadzi w kierunku Krakowa. Ruch w kierunku Krakowa będzie również poprowadzony jednym, prawym pasem. Taka organizacja ruchu potrwa do czwartkowego wieczora, do godziny 20:00. Ograniczenie jest konieczne, żeby na jezdni w kierunku Zakopanego zamontować rusztowanie i deskowanie. Jest to niezbędne do budowy płyty kładki, która powstanie nad zakopianką.
Podobne ograniczenia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wprowadzi w kolejny poniedziałek, 7 kwietnia. Również na cztery dni zwężony zostanie ruch do jednego pasa w każdym kierunku. Tym razem jednak zostanie zamknięta jezdnia w kierunku Krakowa, a cały ruch na DK7 będzie poprowadzony drugą jezdnią. Na tym etapie również ustawiane będą rusztowania i montowane deskowanie.
Od 3 do 7 kwietnia i od 7 do 11 kwietnia ruch wahadłowy na ul. Sobieskiego sterowany będzie ręcznie. Będzie obowiązywał w czasie prac budowlanych (orientacyjnie od 7 do 17). Wieczorem i nocą kierowcom będą udostępniane oba pasy ruchu.
Węzeł Myślenice
Dzięki budowie węzła zlikwidowana będzie sygnalizacja świetlna, która dziś reguluje ruchem na skrzyżowaniu zakopianki i ul. Sobieskiego. Powstaną dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i na zakopiankę. Likwidacja świateł zdecydowanie poprawi płynność i bezpieczeństwo w tym miejscu.
Ważnym dla pieszych punktem tej inwestycji będzie budowa nowej kładki w rejonie dawnego Cmentarza Żydowskiego. Dzięki temu zlikwidowane będzie dotychczasowe przejście, a mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przekraczać zakopiankę.
Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok obserwujemy zwiększenie natężenia ruchu. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice poruszało się prawie 47 tys. pojazdów na dobę.
Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Wartość prac to prawie 56 mln zł. Nowy węzeł ma powstać do końca 2025 r.
Reklama