Z roku na rok coraz więcej sklepów, a także restauracji i punktów usługowych uczestniczy w akcji. Przybywa także osób, które chętnie korzystają z rabatów. Jak wynika z badań opublikowanych w ubiegłym roku przez PayPo, już 62 proc. Polaków odkłada wydatki, aby pod koniec listopada móc skorzystać z promocji „Black”, a 65 proc. robi w tym czasie zakupy.
Najwięcej, bo aż 75 proc. Polaków, sięga w sklepach po ubrania. 74 proc. nabywa produkty, które nadają się później na prezent gwiazdkowy. Ponad połowa wybiera elektronikę, a 49 proc. – akcesoria do domu. W koszyku 41 proc. Polaków lądują natomiast kosmetyki, a u co czwartej osoby – akcesoria sportowe – podaje PayPo.
– Koniec listopada, kiedy rozkręca się Black Week czy Black Friday, to obecnie najintensywniejszy sezon handlowy w roku, porównywalny chociażby do wyprzedaży czy świąt. To także okres, kiedy Polacy ruszają na pierwsze duże zakupy świąteczne – mówi Anna Brzozowska, marketing manager z CH Nowe Czyżyny w Krakowie, gdzie Black Week potrwa od 25 listopada do 2 grudnia. – Widzimy to we wskaźnikach odwiedzin, które w ostatnim tygodniu listopada notują nawet dwucyfrowe wzrosty. Trend ten z roku na rok się umacnia, w miarę jak sklepy aktywniej uczestniczą w sezonie. Z informacji, które do nas już napływają, wynika, że w tym roku kupujący mogą liczyć na promocje sięgające nawet 70% – dodaje.
Tradycyjnie najwięcej zniżek, a także innych form promocji dostępnych np. przez aplikacje czy newslettery, będzie można znaleźć w sklepach popularnych sieci odzieżowych i obuwniczych. Okazji nie zabraknie też w salonach RTV, AGD i z elektroniką. Promocje pojawią się również w sklepach z dodatkami do domu, w perfumeriach i drogeriach, w sklepach spożywczych, a nawet zoologicznych. Nie ominą one także restauracji i punktów usługowych, np. biur podróży czy teleoperatorów.
– Skala promocji Black z roku na rok rośnie. Jeszcze dekadę temu niewiele marek w nich uczestniczyło, a dziś promocje są już obecne w każdym segmencie handlu. Co więcej, ten okres staje się coraz dłuższy. Wiele sklepów stawia bowiem na tygodniowe obniżki, a nawet rabaty dostępne przez cały miesiąc, jako Black Month – mówi Anna Brzozowska.
Widać to w witrynach. – Każdy sklep ma dziś swój własny pomysł na Black Friday. Promocje dostępne są stacjonarnie, ale także dodatkowe oferty można znaleźć w aplikacjach marek czy newsletterach. Te sklepy, które działają również online, kuszą dodatkowo Cyber Monday, czyli zniżkami dostępnymi w sklepach internetowych. Przed konsumentami zatem prawdziwy maraton promocji – mówi Anna Brzozowska.
Warto się więc do niego przygotować. Mimo że wiele sklepów, zwłaszcza z modą, do ostatniej chwili nie zdradza, jakie będą zniżki, handlowcy radzą uważnie obserwować marki. – Przed sezonem Black warto zainstalować aplikacje mobilne swoich ulubionych sklepów, a także centrów handlowych, które planujemy odwiedzić. To w nich będą się pojawiać zapowiedzi przecen. Te informacje znajdziemy także w social mediach oraz na stronach www – mówi Anna Brzozowska.
Przedstawicielka Nowych Czyżyn ocenia, że w tym roku przeceny mogą przyciągnąć tłumy. Powód? – Sytuacja ekonomiczna sprawia, że wśród konsumentów rośnie skłonność do oszczędzania i korzystania z promocji cenowych. Fakt, że sezon Black przypada tuż przed świętami, sprawi, że wielu Polaków wykorzysta go do bardziej budżetowych przygotowań bożonarodzeniowych, kupując prezenty, a także dekoracje czy jedzenie już na miesiąc przed Wigilią – podsumowuje.
25.11.2024 | Czytano: 212
Krakowskie centra handlowe opanują „czarne przeceny”
Krakowskie centra handlowe są gotowe na najgorętszy sezon handlowy w roku. W najbliższych dniach nie zabraknie w nich przecen, promocji i innych okazji spod znaku Black Friday, Black Week, a nawet Black Weeks.
Źródło Nowe Czyżyny/Guarana PR
Komentarze
Reklama