Prace związane z budową obu nawrotek w pasie zieleni między jezdniami zakopianki właśnie się rozpoczynają. Na początku prac demontowane będą bariery. Jezdnie zostaną zwężone, ale ruch dwoma pasami w każdym kierunku zostanie utrzymany. W środę lub czwartek zaczną się zasadnicze prace związane z budową nawrotek i wtedy na jezdni w kierunku Krakowa będzie dostępny tylko jeden, prawy pas. Prace związane z budową nawrotek potrwają do końca przyszłego tygodnia.
Węzeł Krzyszkowice - informacja od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Nowy węzeł pozwoli na bezpieczny wjazd z Krzyszkowic na Zakopiankę w kierunku Krakowa i Myślenic. Zapewnimy to dzięki budowie tunelu pod drogą krajową nr 7. Będzie w nim również chodnik dla pieszych. Kierowcy jadący z Krakowa do Krzyszkowic będą zjeżdżać z Zakopianki w prawo, a następnie przejeżdżać pod DK7. Dojadą wówczas nową drogą nieopodal agencji pocztowej do przebiegającej przez wieś drogi powiatowej, prowadzącej do Sieprawia. Tą samą trasą, tyle że w przeciwnym kierunku, będą poruszać się pojazdy jadące z Krzyszkowic w kierunku Myślenic.
Ruch z Myślenic do Krzyszkowic i z Krzyszkowic w kierunku Krakowa będzie poprowadzony przebudowaną w pobliżu Zakopianki drogą powiatową. Poprawimy zjazd z DK7 i wjazd na nią, dzięki czemu będzie on bezpieczniejszy.
W okolicy przyszłego węzła Zakopianką przejeżdża codziennie prawie 40 tysięcy pojazdów. Te dane pochodzą z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu, przeprowadzonego w latach 2020-2021. Dzięki budowie węzła i likwidacji lewoskrętów zdecydowanie poprawi się bezpieczeństwo w tym miejscu. W latach 2017-2021 doszło tutaj do 45 kolizji drogowych i 18 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a 23 zostały ranne.