To ważny krok w kierunku realizacji projektu „Podłęże-Piekiełko”, który ma zrewolucjonizować transport kolejowy na południu Polski.
Podpisaliśmy umowy na budowę trzech obiektów – w Przymłyniu, Pisarzowej i Limanowej o wartości 136 milionów złotych netto - informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Prace budowlane mają zakończyć się na początku 2026 roku.
Modernizacja linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz obejmuje nie tylko budowę nowych peronów, torów, tuneli i wiaduktów, ale przede wszystkim elektryfikację trasy. Dzięki temu pociągi będą mogły korzystać z energii elektrycznej, co przyczyni się do poprawy komfortu podróży i zwiększenia prędkości.
Inwestycja w sieć energetyczną to kluczowy element projektu „Podłęże-Piekiełko”, który zakłada również budowę nowej linii kolejowej łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu powstanie nowoczesne połączenie Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną.
Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków - Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut" - zapowiada Piotr Hamarnik.
Projekt „Podłęże-Piekiełko” to największa inwestycja kolejowa na południu Polski, która ma znacząco poprawić jakość transportu kolejowego w regionie. Dzięki modernizacji i elektryfikacji linii kolejowych mieszkańcy Podhala i Sądecczyzny zyskają szybki i komfortowy dostęp do Krakowa i innych ważnych ośrodków miejskich.
opr. fi/
02.10.2024 | Czytano: 272
Zielone światło dla pociągów na trasie Chabówka - Nowy Sącz
Elektryfikacja linii kolejowej nabiera tempa. Podpisano umowy na budowę trzech kluczowych podstacji trakcyjnych, które dostarczą energię elektryczną dla pociągów kursujących na modernizowanej linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz.
Tor i sieć trakcyjna na odcinku Radom - Radzice, fot. Sebastian Stróżyk
Komentarze
Reklama