Nocne prace
Przęsło kładki zostało przywiezione na teren budowy już miesiąc temu, gdzie czekało na montaż. Ten element waży 30,4 tony, ma 47 m długości i 3,2 m szerokości.
Żeby zamontować przęsło musiano całkowicie zamknąć ruch między węzłami Modlniczka i Modlnica. Operację zaczęto o 23:00 Przęsło zostało ustawione na wcześniej wybudowanych podporach. Prace przebiegały sprawnie i o 23:40 możliwe było ponowne otworci tego odcineka IV obwodnicy Krakowa dla samochodów.
Kładka dla pieszych i rowerzystów
Mieszkańcy gminy Wielka Wieś przechodzący między ul. Wiązową i Św. Wojciecha w Modlnicy korzystają dziś z dwóch przejść dla pieszych, umieszczonych na zjazdach łączących ul. Częstochowską z północną obwodnicą Krakowa. Pobliski fragment IV obwodnicy Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka to droga krajowa nr 94. W przyszłości ta trasa stanie się częścią S52.
Zgodnie z przepisami na drogach ekspresowych i prowadzących do nich łącznicach nie może być przejść dla pieszych. S52 będzie się łączyła z ul. Częstochowską właśnie na węźle Modlnica. Na nowych łącznicach nie będą mogli poruszać się piesi. Dlatego też chcąc zachować możliwość przejścia pieszych i przejazdu rowerzystów GDDKiA buduje ok. 400 m na zachód od ul. Częstochowskiej kładkę.
Kładka będzie miała 70 m długości i 4 m szerokości. Planowany termin zakończenia budowy to listopad tego roku.
26.05.2024 | Czytano: 441
Przęsło kładki w Modlnicy zamontowane (zdjęcia)
W nocy z czwartku na piątek zamontowano przęsło kładki pieszo-rowerowej w Modlnicy nad drogą krajową nr 94. Prace te wymagały zamknięcia trasy na 40 minut. Poza tą kładką Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad buduje też dwa inne tego typu obiekty, w Mogilanach i Głogoczowie.
Źródło mat. prasowe GDDKiA
Komentarze
Reklama