Obie jezdnie zostaną zwężone do 3 metrów szerokości. Ruch samochodów zostanie utrzymany w obu kierunkach. Okresowo będzie wprowadzany ruch wahadłowy – ale tylko w nocy i tylko w sytuacji, gdy będzie to konieczne ze względu na charakter wykonywanych prac.
Zmiana organizacji ruchu jest konieczna, żeby rozpocząć prace związane z przebudową kanalizacji deszczowej. W dalszej kolejności Wykonawca będzie przebudowywał sieć elektroenergetyczną, oświetlenie uliczne, sieć teletechniczna i sygnalizację świetlną.
Zakres tej zmiany organizacji ruchu jest zaznaczony na mapie. Kolejne zmiany w organizacji ruchu będą wprowadzane w miarę postępu prac.
Przebudowa DK28 w Makowie Podhalańskim
Inwestycja obejmuje budowę dodatkowych pasów do lewoskrętu w ul. Kolejową i do Rynku oraz dwóch azylów na przejściach dla pieszych. Wymieniona zostanie nawierzchnia, przebudowane zostanie dziewięć zjazdów indywidualnych, chodniki po obu stronach drogi, sygnalizacja świetlna, kanalizacja deszczowa i sieć teletechniczna. Wykonane zostanie doświetlenie istniejących pięciu przejść dla pieszych na DK28 oraz na ul. Kolejowej i ul. Kopernika.
W Makowie Podhalańskim droga krajowa nr 28 (czyli ul. Wolności i ul. 3 Maja) przebiega przez centrum miasta. Jest jednojezdniowa o jednym pasie w każdą stronę i obciążona bardzo dużym ruchem, zarówno osobowym, jak i ciężarowym. Jest to główny dojazd z południowej części województwa małopolskiego do Wadowic i Zatora. Generalny Pomiar Ruchu przeprowadzony w latach 2020/21 wykazał, że średnio na dobę przejeżdża tędy ponad 16,6 tys. pojazdów. W stosunku do poprzedniego pomiaru z 2015 r. ruch wzrósł o 30 proc. Na odcinku przewidzianym do przebudowy występują trzy skrzyżowania z ulicami: Rynek, Kopernika oraz Kolejową. Z powodu dużej liczby pojazdów, manewry lewoskrętu są utrudnione i ograniczają płynność ruchu. Przebudowa drogi jest konieczna, żeby poprawić bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Wartość prac to 6,8 miliona zł. Termin ich zakończenia to listopad 2023.
Reklama