Warsztaty w Targoviste rozpoczęły się od omówienia kwestii przedwczesnego kończenia nauki przez uczniów. Każda delegacja partnerska przedstawiła własną prezentację na temat skali problemu w danym kraju, jego przyczyn oraz stosowanych metod, mających na celu przeciwdziałanie temu zjawisku. Nauczyciele z krynickiej szkoły przekonali się, że bez względu na miejsce zamieszkania i system edukacji, problemy w europejskim szkolnictwie są podobne.
Ważną częścią warsztatów było uczestnictwo w zajęciach pozaszkolnych, zachęcających uczniów do kontynuowania nauki. Nauczyciele pracując w grupach zastanawiali się nad najbardziej atrakcyjnymi propozycjami zajęć pozalekcyjnych. Stworzyli też portret nauczyciela – terapeuty, będącego mentorem i autorytetem dla młodzieży.
Teoretyczne rozważania znalazły też odzwierciedlenie w zajęciach praktycznych. Nauczyciele odwiedzili Miejskie Centrum Kultury w Targoviste. Uczestniczyli tam w zajęciach plastycznych i wysłuchali koncertu zespołu, reprezentującego romską mniejszość narodową.
szel/ zdj. archiwum szkoły