Zobacz więcej
Pierwszy pociąg został przemalowany w nowe barwy Małopolski przy okazji przeglądu i modernizacji. Jest jednym z pięciu wyprodukowanych wcześniej Acatusów, które najpóźniej do końca roku zostaną przemalowane oraz unowocześnione. Natomiast już w listopadzie tabor Kolei Małopolskich powiększy się o 6 nowoczesnych, czteroczłonowych Impulsów, które dla Małopolski produkuje nowosądecki Newag. Do połowy lutego 2017 do Małopolski trafi w sumie 13 nowych pociągów. Wartość taboru wynosi ponad 300 mln zł.
Rozwój SKA zapoczątkowało połączenie Krakowa z Wieliczką, kolejnym krokiem było przedłużenie tej linii do lotniska w Balicach, potem pociągi pojechały do Miechowa i Sędziszowa. Za cztery miesiące, od grudnia tego roku, składy KMŁ będą obsługiwać także trasę Kraków – Tarnów.
Oprócz komfortowej i szybkiej kolei, pasażerowie mogą korzystać także z Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej, czyli zintegrowanego biletu na różne środki transportu i parkingi. Ten bilet, dostępny w postaci plastikowej karty lub aplikacji w telefonie, ułatwia podróżowanie Małopolanom, którzy muszą się przesiadać, korzystać z kolei, komunikacji miejskiej i parkingu w Krakowie czy Tarnowie. Wszystkie te usługi mogą mieć w jednym miejscu na MKA. Do tej pory sprzedano ponad 40 tys. kart, a w systemie MKA zarejestrowanych jest ponad 4 tys. użytkowników. Projekt wciąż się rozwija i do systemu MKA chcą dołączyć małopolskie gminy - taką chęć wyraziło ponad 30 gmin, które planują w najbliższych latach wybudowanie węzłów przesiadkowych i parkingów Park&Ride. W dalszej perspektywie z kartą MKA będzie można jeździć po Małopolsce także busami i autobusami prywatnych przewoźników.
opr.s/