Akcja "99 dni wolności" jest odpowiedzią na eksperyment Facebooka, który miał na celu zebranie danych dotyczących nastroju użytkowników. Polegał on na manipulacji wyświetleń negatywnych i pozytywnych postów i sprawdzeniu, jakie wywołują one samopoczucie u odbiorców. Zalogowani użytkownicy nie wiedzieli, że są poddani eksperymentowi. Sprawę ujawnił brytyjski dziennik "The Guardina". Pomysłodawcą kampani społecznej jest belgijska agencja reklamowa Just.
Jak wziąć udział w eksperymencie? Trzeba założyć swój profil na 99daysoffreedom.com i przez 99 dni nie używać Facebooka (nie logować się, nie wysyłać wiadomości, nie udostępniać postów). Organizatorzy akcji skontaktują się z Tobą e-mailowo 33, 66 i 99 dnia akcji, żeby sprawdzić jak sobie radzisz.
Dołączając do eksperymentu można zaoszczędzić około 1683 minuty swojego czasu wolnego, co daje łącznie wynik 28 godzin w ciągu trzech miesięcy.
/ab
Reklama