Wtorek, 11 listopada | Imieniny: Bartłomieja, Marcina, Prota
19.09.2025 | Czytano: 280

Przełożenie ruchu na nowy fragment ul. Okulickiego

Zmieniła się organizacja ruchu na ul. Okulickiego i ul. Łowińskiego w Nowej Hucie. Na odcinku ok. 500 m przełożożono ruch na nową jezdnię (między mostem na Dłubni a ul. Petofiego). W przyszłości będzie to północna jezdnia ul. Okulickiego, z dwoma pasami ruchu w kierunku centrum Krakowa.

Przełożenie ruchu na nowy fragment ul. Okulickiego
Do czasu zakończenia budowy ruch po tej drodze będzie prowadzony w obu kierunkach jednym pasem ruchu.
Dojazd do ul. Nowolipki będzie możliwy starą częścią ul. Okulickiego (od skrzyżowania z ul. Łowińskiego).
 
Trasa S7 Widoma - Kraków 
W grudniu GDDKiA oddało kierowcom do użytkowania 13,3 km trasy od węzła Widoma do budowanego węzła Mistrzejowice. W budowie jest 5-kilometrowy odcinek od węzła Mistrzejowice do węzła Nowa Huta. Na tym odcinku powstanie 29 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad. To ogromna liczba, zważywszy, że mówimy o krótkim odcinku. Dla porównania, na 13,3 km S7 między węzłami Widoma i Mistrzejowice są „tylko” 34 takie obiekty. 
Skomplikowanie prac na tej trasie wiązało się też z przełożeniem instalacji wodnych, gazowych, teletechnicznych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych, a także sieci energetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je właśnie estakadą) i tramwajowymi (nad przyszłą S7 powstały dwa wiadukty dla pojazdów komunikacji miejskiej). 
Z końcem tego roku chcemy udostępnić kierowcom 2-kilometrowy odcinek między węzłami Grębałów i Nowa Huta. W drugiej połowie 2026 roku planujemy otwarcie węzła Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu IV obwodnicy. 
 
Dofinansowanie UE 
Droga ekspresowa S7 otrzymała 534 760 674,27 zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz 420 700 000,00 zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Koszt prac to prawie 1,7 mld zł. Odcinek buduje konsorcjum Gulermak (lider), Gűlermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhűt oraz Mosty Łódź.
 
Źródło GDDKiA
Reklama

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl