Czwartek, 21 listopada | Imieniny: Janusza, Marii, Konrada
28.10.2024 | Czytano: 152

Druga edycja konferencji „Biegowe 360 stopni” za nami (zdjęcia)

Z ogromem biegowej wiedzy wyjechali z Zakopanego uczestnicy konferencji „Biegowe 360 stopni”, która od piątku do niedzieli odbywała się w Centralnym Ośrodku Sportu. Nie zabrakło treningów i wykładów z gwiazdami lekkiej atletyki, a także fachowej wiedzy w przeróżnych dziedzinach. – Już nie mogę doczekać się kolejnej edycji! – mówi Piotr Lisek, który także miał swój panel.

fot. Łukasz Szeląg
fot. Łukasz Szeląg
Tradycyjnie ostatni dzień konferencji rozpoczął się od Shakeout run, czyli rozruchu z Adamem Kszczotem, dawniej genialnym biegaczem na 800 m, a dziś współorganizatorem imprezy „Biegowe 360 stopni”. Co więcej, towarzyszyła mu Aleksandra Lisowska, aktualna rekordzistka Polski w maratonie! – Napędzamy się do działania i zbieramy energię na cały dzień! – mówi Kszczot. – Jestem zwolennikiem tego, żeby po nocy, kiedy mamy się wyciszyć, ruch na początku dnia jest kluczowy. Nawet te 10 minut marszotruchtu może znacznie nam pomóc.

Lisowska również podkreśla, że amatorskie bieganie to znakomita sprawa. – Zawsze podkreślam, że amatorzy mają się tym bawić. Ludzie mają swoje życie, pracę, obowiązki i ten sport ma być dla nich odskocznią. Wychodząc na trening mogą rozładować swoje negatywne emocje po całym dniu i wrócić do domu z endorfinami – mówi rekordzistka Polski na królewskim dystansie. Sponsorami wydarzenia są PUMA, Bieganie.pl, a partnerami Polski Związek Lekkiej Atletyki, Murapol i Sklep Biegacza.

Kolejnymi wielkimi sportowcami, którzy byli gośćmi specjalnymi konferencji, były Anna Kiełbasińska i Pia Skrzyszowska. Pierwsza z zawodniczek zakończyła już karierę, a teraz realizuje się prowadząc swoje campy lekkoatletyczne Camp Slow Sprint. – Inicjatywa z konferencją jest po prostu genialna! – mówi wicemistrzyni olimpijska z Tokio w sztafecie. – Bieganie jest coraz bardziej popularne, co bardzo nas cieszy. Powstaje więcej klubów, a ludzie cały czas chcą się rozwijać. Dlatego na takich konferencjach można dowiedzieć się bardzo dużo o technice biegu, regeneracji, ale też mentalem.

– To zawsze okazja do nauczenia się czegoś nowego, poznania kolejnych ludzi i posłuchania, co mają do powiedzenia. Fajnie jest też być blisko nas, czyli profesjonalnych sportowców. Ja wywodzę się ze sprintu, ale też mogę coś dać od siebie, przeprowadzić rozgrzewkę czy opowiedzieć o karierze. Dlatego mam nadzieję, że uczestnicy wyciągnęli stąd jak najwięcej, bo takie okazje nie są częste – dodaje Skrzyszowska, mistrzyni Europy sprzed dwóch lat w biegu na 100 m przez płotki. Partnerami konferencji są Airzone, Miasto Lublin, LaBotiga.pl, Suunto, Polanik i Flow Pro.

Konferencja już za nami, a biegacze mogą wrócić do swoich treningów, tym bardziej, że już wkrótce będą mieli okazję wystartować w nowym projekcie, czyli Złotej Serii 42. To cykl, który wspólnie stworzyli organizatorzy Cracovia Maratonu, Maratonu Warszawskiego i Poznań Maratonu, a został ogłoszony właśnie podczas konferencji „Biegowe 360 stopni”. Projekt polega na rozbudowanym rywalizacyjnym systemie nagród. Uczestnicy, którzy w ciągu trzech lat ukończą trzy maratony w ramach cyklu, otrzymają wyjątkowe trofea, dostępne w czterech wariantach: brązowym, srebrnym, platynowym i złotym. 

– Możemy udawać, że każdy z nas jest wielki i najlepszy, ale też zrobić krok w tył i połączyć siły – mówi Marek Tronina, dyrektor Maratonu Warszawskiego. – Tutaj wnioski będziemy wyciągać wspólnie, a przy okazji robić coś wyjątkowego. Są już pierwsze efekty, bo to, co zaproponowaliśmy polskim biegaczom, jest świeże, ale też nie byłoby to możliwe bez tej współpracy. Cieszę się, że udało się uruchomić ten projekt i zapraszam na nasze maratony!

A organizatorzy już myślą o kolejnej edycji konferencji, która ponownie okazała się strzałem w dziesiątkę. – Oczywiście czekamy na informację zwrotną od uczestników i będziemy chcieli dalej rozwijać „Biegowe 360 stopni”. Do zobaczenia za rok! – kończy Kszczot.

 
Źródło mat. prasowe

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl