Sobota, 21 września | Imieniny: Jonasza, Mateusza, Hipolita
31.08.2024 | Czytano: 124

Ostatni fragment zakopianki otwarty. Dwupasmówką z Krakowa do Nowego Targu

Kierowcy mogą już korzystać z nowej drogi krajowej nr 47 na odcinku Rdzawka – Nowy Targ. Trasa została wczoraj udostępniona na zasadzie przejezdności. Co to oznacza w praktyce? To, że choć dla podróżujących poruszanie się nową dwupasmówką będzie ogromnym ułatwieniem, to nadal jednak jest to teren budowy. Przeniesienie ruchu na nową zakopiankę to kolejny etap, który przybliża termin zakończenia całej inwestycji.

fot. Marcin Szkodziński
fot. Marcin Szkodziński
Odcinek w realizacji – czasowa organizacja ruchu 
Zaawansowanie robót na tym odcinku DK47 wynosi ok. 95 proc. Do finału brakuje jeszcze kilku punktów. Jednym z nich jest budowa połączenia starej zakopianki z węzłem Klikuszowa, co wymagało przełożenia ruchu na nową drogę. Bez tego ten zakres pras byłby niezwykle uciążliwy dla wszystkich podróżnych. Tylko w ten sposób można poprowadzić prace bez narażania kierowców na utrudnienia i stres związany ze staniem w korkach. 
 
Ograniczenia i znaki 
Aktualnie nie ma możliwości przejazdu przez starą zakopiankę w dwóch miejscach – w okolicy budowanego węzła Klikuszowa i w Rdzawce. Wyjazd z Lasku i Klikuszowej do Rabki-Zdroju i Nowego Targu jest możliwy przez węzeł Obidowa oraz przez drogę lokalną łączącą Klikuszową i Sieniawę. 
Na nowej zakopiance obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h. 
 
Nowy ślad 
Budowany odcinek to ponad 16 km drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) poprowadzony w nowym śladzie. Na trasie powstało 27 obiektów, z czego 12 ma ponad 100 m długości. Najdłuższe estakady zlokalizowane są w Lasku (687 m) i przed węzłem Nowy Targ Zachód (527 m). W ramach inwestycji powstały cztery węzły – Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Od dziś cała droga między stolicami Małopolski i Podhala jest dwujezdniowa i dwupasmowa. Trasa ta pozwoli kierowcom na ominięcie Nowego Targu i miejscowości Klikuszowa, gdzie w sezonie turystycznym tworzą się ogromne korki.  
 
Finansowanie 
Inwestycja jest realizowana ze środków budżetu państwa. Wartość kontraktu to prawie 995 mln zł. 
 
Źródło GDDKiA

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl