Niedziela, 22 grudnia | Imieniny: Honoraty, Zenona, Franciszki
07.03.2024 | Czytano: 652

Umowa na rozbudowę drogi krajowej podpisana

Rozbudowa dwujezdniowej drogi obejmująca wzmocnienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni, podniesienie parametrów nośności oraz przebudowę sześciu skrzyżowań – to główne zadania na drodze krajowej nr 94 w Olkuszu.

Umowa na rozbudowę drogi krajowej podpisana
Rozbudowa dwujezdniowej drogi obejmująca wzmocnienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni, podniesienie parametrów nośności oraz przebudowę sześciu skrzyżowań – to główne zadania na drodze krajowej nr 94 w Olkuszu. Ich realizacją zajmie się firma wyłoniona w przetargu. Inwestor – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział Kraków – podpisał dzisiaj umowę z wykonawcą. W imieniu wojewody małopolskiego Krzysztofa Jana Klęczara w wydarzeniu uczestniczyła dyrektor generalna Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie Lucyna Gajda. 
 
– Droga krajowa nr 94 to jeden z bardziej obciążonych traktów. Przecina Małopolskę od granicy województwa śląskiego do granicy województwa podkarpackiego, stanowiąc alternatywę dla autostrady A4. Tylko przez odcinek w Olkuszu przejeżdża średnio około 30 tys. samochodów na dobę. Podniesienie bezpieczeństwa ruchu drogowego jest niekwestionowanym priorytetem. Taki też będzie najważniejszy efekt podpisanej dzisiaj umowy. Ufam, że realizacja przebiegnie sprawnie – mówi wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar. 
 
Od zezwolenia do umowy

Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej na odcinku drogi krajowej nr 94 w Olkuszu zostało wydane przez Wojewodę Małopolskiego w lipcu 2023 r. Proces wyłonienia wykonawcy był długotrwały. Pierwotny wybór po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej został unieważniony. W wyniku drugiego rozstrzygnięcia wyłoniono konsorcjum firm: NDI (lider), NDI SOPOT, Masfalt i Drogomex.
 
Większa przepustowość, sprawniejsza komunikacja, poprawa bezpieczeństwa

Najważniejsze zadanie postawione przed wykonawcą obejmuje wzmocnienie nawierzchni drogi i podniesienie jej parametrów do nośności 11,5 tony na oś. Inwestycja kładzie nacisk na poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego. W tym celu zaplanowano budowę dwóch przejść podziemnych dla pieszych, przebudowę, a w razie konieczności dobudowę nowych zatok autobusowych, budowę ciągów pieszo-rowerowych, chodników. Powstanie także mur oporowy o długości ponad 120 m, a także ekrany akustyczne o łącznej powierzchni 21,774 tys. m kw. 
 

Przebudowanych zostanie także sześć skrzyżowań :

  • z ul. Gwarków i ul. Wspólną, 
  • z ul. Kruszcową, ul. Długą i ul. Spółdzielczą (rondo turbinowe), 
  • z ul. Mickiewicza i ul. 20 Straconych, 
  • z ul. Rabsztyńską i ul. Kościuszki (skrzyżowanie dwupoziomowe), 
  • z ul. Wiejską i ul. Słowackiego, 
  • z ul. Wyszyńskiego i ul. Rataja. 
 
Zadania toczyć się będą na odcinku o długości prawie 4,4 km. Na ich przeprowadzenie wykonawca będzie miał 24 miesiące, nie licząc przerw zimowych trwających od połowy grudnia do połowy marca.  
Źródło Biuro Prasowe Wojewody Małopolskiego

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl