Głos zabrał jeden z twórców gry, Łukasz Płatek, który szczegółowo przedstawił główne założenia i inspiracje przy tworzeniu planszówki.
Podczas wydarzenia, przemówił również gość specjalny, Sławomir Sędziak, syn ppłk. Stanisława Sędziaka cichociemnego, Komendanta Okręgów Nowogródzkiego i Białostockiego AK–WiN. Pracownik resortu obrony narodowej reprezentujący Komendanta Centrum Szkolenia Wojsk Obrony Terytorialnej płk. dr. Przemysława Żukowskiego wspominał swojego ojca, opowiadając o jego odmowie na propozycje zostania oficerem Ludowego Wojska Polskiego:
»Mówi: „Nie, bo ten orzeł nie ma korony”(...). Wybrał śmierć. Świadomie i dobrowolnie(...). Jego tak nauczono, bo nie mógłby spojrzeć sam na siebie.«
Centrum Edukacyjne IPN gościło duże grono oficerów Wojska Polskiego, którzy wzięli udział również w prezentacji podstawowych zasad gry. Swoje stoisko wystawiła również Jednostka Wojskowa „Nil”.
Po zakończeniu turnieju, który równolegle rozgrywał się przy ul. Dunajewskiego 8, zwycięzcy – młodzież szkolna, otrzymała cenne nagrody z rąk Cecylii Radoń, zastępcy dyrektora Oddziału IPN w Krakowie, dyrektor Wydawnictwa IPN Karoliny Imianowskiej oraz Sławomira Sędziaka.
Autorami koncepcji gry, wyprodukowanej przez Oddział IPN w Krakowie, są Łukasz Płatek i Piotr Żyłko. - Naszym celem jest popularyzowanie cichociemnych, czyli doskonale wyszkolonych na Zachodzie żołnierzy Polskiego Państwa Podziemnego, którzy w czasie II wojny światowej byli zrzucani na spadochronach do okupowanego kraju.
Misje realizowane przez graczy to prawdziwe akcje, które cichociemni przygotowywali, nadzorowali lub realizowali. Z setek brawurowych operacji AK wybraliśmy te, które obrazują szeroki zakres działań podziemnego Wojska Polskiego wobec okupantów niemieckiego i sowieckiego. Graficzne detale na pudełku, planszy i kartach do gry, przytoczone nazwy ośrodków szkoleniowych, opisy lotów, misji i umiejętności skoczków są uproszczonym odzwierciedleniem losów cichociemnych – spadochroniarzy AK.
W pudełku z naszą grą znajduje się duża kolorowa plansza, cztery planszetki, 12 drewnianych pionków w kolorach graczy, 32 znaczniki w kolorach graczy, 80 kartonowych żetonów, znacznik czasu i kilka talii kart (275 kart).
Grę można zakupić w księgarniach IPN w cenie 99 zł.