W uroczystości uczestniczyli Andrzej Adamczyk minister infrastruktury, Łukasz Kmita wojewoda małopolski, Łukasz Smółka marszałek województwa małopolskiego, Jerzy Muzyk wice - prezydent miasta Krakowa, Bartłomiej Stawarz zastępca wójta gminy Zabierzów oraz Wanda Kułaj, przewodnicząca rady nadzorczej MPL. oraz media lokalne i branżowe.
Mostostal Warszawa S.A. reprezentowali: Jorge Calabuig Ferre -wiceprezes zarządu Mostostalu Warszawa, Maciej Sasak dyrektor obszaru, Artur Sikora, dyrektor Grupy Kontraktów
Mariusz Rudnik, kierownik kontraktu.
Gospodarzem uroczystości był zarząd Kraków Airport: Radosław Włoszek prezes zarządu oraz Mariusz Saługa członek zarządu.
To ważny moment dla rozwoju krakowskiego lotniska. Nowy terminal cargo pozwoli na zwiększenie możliwości przeładunkowych do 8000 tys. ton rocznie, zostanie on zbudowany w oddaleniu od terminala pasażerskiego co pozwoli na odseparowanie ruchu ciężkich pojazdów od samochodów osobowych. Dzięki tej decyzji na drogach dojazdowych będzie jeszcze bardziej bezpiecznie -powiedział Andrzej Adamczyk minister infrastruktury.
Grzegorz Puda minister funduszy i polityki regionalnej w przesłanym liście do uczestników napisał: Budowa terminalu jest kluczowa dla rozwoju regionu, dla obsługi pasażerskiej, kontroli trafiających towarów a także przesyłek specjalnych. W inwestycji przewidziane jest części biurowej i magazynowej, nowego wjazdu na teren portu, wraz z punktem kontroli bezpieczeństwa. W ramach inwestycji zostanie również wykonana przebudowa fragmentu drogi wojewódzkiej nr 774.Budowa nowego terminalu cargo umożliwi zwiększenie obsługi cargo w MPL do 8000 t/rok.
Nowy terminal zlokalizowany będzie ok. 1 km od obecnego terminala cargo. Obiekt będzie się składał z dwóch części: biurowej i magazynowej o powierzchni 5600 metrów kwadratowych i kubaturze 39 000 metrów sześciennych. Tutaj też będzie zlokalizowany nowy wjazd na teren lotniska z punktem kontroli bezpieczeństwa. To ogromna inwestycja, która jeszcze bardziej otworzy gospodarczo Kraków i Małopolskę na międzynarodowy handel – mówi wojewoda małopolski Łukasz Kmita.
Wicemarszałek województwa małopolskiego Łukasz Smółka powiedział: Budowa nowych obiektów lotniskowych - takich jak terminal Cargo, jest potwierdzeniem woli i determinacji rozwoju portu w Balicach, jako lidera w ruchu powietrznym. Modernizacja naszego flagowego lotniska jest jednym z kluczowych działań realizowanych przez samorząd województwa na rzecz ciągłej modernizacji Małopolski Nowa lokalizacja pozwoli również usprawnić i poprawić bezpieczeństwo dojazdu do terminalu. Warto nadmienić, że w ramach inwestycji zostanie także wykonana przebudowa fragmentu drogi wojewódzkiej nr 774. Sprawna infrastruktura to klucz do dynamicznego rozwoju naszego regionu.
Budowa nowego terminala cargo na lotnisku w Balicach to kolejna inwestycja dająca nowe impulsy rozwojowe dla Krakowa. Jak wiadomo rozbudowa portu lotniczego pozytywnie wpływa na wzrost ruchu turystycznego i biznesowego na terenie sąsiadującego z nim ośrodka miejskiego. Dlatego Kraków cieszy się z tej inwestycji z dwóch powodów: po pierwsze z perspektywy biznesowej, gdyż każda inwestycja w obszarze lotniska postrzegana jest jako czynnik warunkujący przyciąganie inwestorów, utrzymujący ich w naszym mieście, a nawet zwiększający wielkość zatrudnienia w regionie. A Po drugie Kraków to wspaniała destynacja turystyczna, która bez dobrze rozwiniętego lotniska nie będzie się prężnie rozwijać - mówił wice-prezydent Miasta Krakowa Jerzy Muzyk
Konsekwentnie realizujemy wszystkie inwestycje założone w zatwierdzonym w 2018 r Planie Generalnym oraz w wieloletnim planie finansowym udziałowców spółki krakowskiego lotniska: na początku czerwca oddaliśmy do operacyjnego użytkowania pierwszy fragment nowo wykonanej nawierzchni płyty postojowej samolotów w części zachodniej z 6 nowymi stanowiskami postojowymi - powiedział Radosław Włoszek - prezes zarządu Kraków Airport
Dzisiaj dokonujemy symbolicznego podpisania aktu erekcyjnego i wmurowania kamienia węgielnego pod budowę nowego terminala cargo o wartości 91 938 001,67 zł brutto. Jestem pewien, ze ten projekt wpłynie na rozwój potencjału gospodarczego naszego regionu a tym samym na powstawanie nowych miejsc pracy, a także będzie niezbędnym elementem, aby rozpocząć rozbudowę terminala pasażerskiego. Konsekwentnie podejmujemy kroki w zakresie budowy nowej drogi startowej, tak ważnej nie tylko dla dalszego dynamicznego rozwoju ruchu pasażerskiego, ale także gwarancji bezpieczeństwa w tym obronności naszego państwa - dodał.
Serdecznie dziękuję wszystkim osobom i organizacjom zaangażowanym w realizację tego zadania. Inwestycja w oczach doświadczonego wykonawcy nie wydaję się skomplikowana, ale charakteryzuje ją niespotykane położenie w bezpośrednim sąsiedztwie drogi startowej na czynnym lotnisku. To dla nas duże wyzwanie logistyczne i konieczność skoordynowania prac z bieżącym ruchem lotniska – mówi Jorge Calabuig Ferre, wiceprezes zarządu Mostostalu Warszawa – Jestem dumny z faktu, że Mostostal Warszawa obecny jest tutaj, na terenie województwa małopolskiego i ma możliwość zrealizowania projektów dla krakowskiego lotniska.
Nowy terminal zlokalizowany będzie przy drodze wojewódzkiej nr 774 w odległości ok. 1 km od obecnego terminala cargo i terminala pasażerskiego. Obiekt będzie się składał z części biurowej
i magazynowej o łącznej powierzchni użytkowej 5 600 m2 i kubaturze 39 000 m3, oraz towarzyszącej infrastruktury technicznej .Tutaj też zlokalizowany będzie także nowy wjazd na teren portu lotniczego wraz z punktem kontroli bezpieczeństwa. W kompleksie, oprócz zwykłego frachtu cargo, obsługiwane będą mogły być także przesyłki wymagające specjalnych warunków, jak np. zwierzęta, leki, materiały radioaktywne, artykuły spożywcze itp. Ponadto przeniesione zostaną funkcje realizowane obecnie w istniejącym terminalu cargo przez służby Państwowe tj. Straż Graniczną oraz Oddział Celny. W celu usprawnienia i poprawy bezpieczeństwa dojazdu do terminala cargo, w ramach inwestycji zostanie również wykonana przebudowa fragmentu drogi wojewódzkiej nr 774.
Budowa nowego terminala cargo umożliwi zwiększenie obsługi cargo w MPL do 8 000 t/rok. Ponadto nowa lokalizacja terminala cargo pozwoli na wyprowadzenie ruchu samochodów ciężarowych poza bezpośrednie sąsiedztwo wjazdu na lotnisko, a tym samym na poprawę warunków dojazdu do terminala pasażerskiego.
Reklama