W dokumentacji zaznaczono, iż pociągi do Zakopanego mają być składami z lokomotywą lub przy pomocy pojazdów ED250. Takim składem jest Alstom EMU250 - siedmioczłonowy normalnotorowy elektryczny zespół trakcyjny dużych prędkości z rodziny Pendolino.
Od 10 grudnia br. do 9 grudnia 2028 r., PKP Intercity będzie mogło uruchamiać codziennie 3 pociągi na dobę w relacji Gdynia Główna - Zakopane, na odcinkach: Gdynia Główna - Zakopane - Gdynia Główna; Warszawa Wschodnia - Zakopane - Warszawa Wschodnia.
Jak podaje portal RaportKolejowy.pl - uruchamianie codziennych połączeń byłoby możliwe dopiero w momencie zakończenia prac przez PLK, które wiążą się z udostępnieniem infrastruktury na kolejowej zakopiance w trakcie ferii zimowych oraz wakacji.
Pendolino, czyli włoskie elektryczne zespoły trakcyjne osiągają duże prędkości, maksymalnie od 200 do 250 km/h.
Patrząc na przygotowywane rozkłady jazdy widać, że takie prędkości rozwijane będą tylko na dwóch odcinkach.
Na filmie odjazd Pendolino ze stacji Kraków Główny.
s/ na zdjęciu Alstom EMU250/ zdj. Tomasz Krzyściak
Reklama