Środa, 21 lutego | Imieniny: Eleonory, Kiejstuta, Fortunata
19.01.2023 | Czytano: 154

ul. 3 Maja w Makowie Podhalańskim do przebudowy

Jeżeli nie będzie odwołania wkrótce podpiszemy umowę na przebudowę blisko 400 m ul. 3 Maja w Makowie Podhalańskim - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

18 stycznia 2023 r. spośród dwóch złożonych do przetargu ofert wybrano tą złożoną przez firmę Eurovia Polska. Koszt prac został wyceniony przez firmę na 6,8 mln zł.

W ramach przebudowy zaplanowana jest m.in. budowa pasów do lewoskrętów, wysp azylu na przejściach dla pieszych i przebudowa chodników. Był to drugi przetarg na to zadanie. Poprzedni został unieważniony po tym, jak wpłynęła tylko jedna oferta, znacznie przekraczającą zakładany budżet.

Zakres inwestycji

Do wyłonionego w przetargu wykonawcy należała będzie budowa na DK28 dodatkowych pasów do lewoskrętu w ul. Rynek i ul. Kolejową oraz dwóch wysp azylu na przejściach dla pieszych. Wymieniona zostanie nawierzchnia na drodze krajowej. Zaplanowano przebudowę dziewięciu zjazdów indywidualnych, chodników po obu stronach drogi, sygnalizacji świetlnej, kanalizacji deszczowej i sieci teletechnicznej. Wykonane zostanie doświetlenie dedykowane istniejących pięciu przejść dla pieszych na DK28 oraz ul. Kolejowej i ul. Kopernika. Wszystkie prace mają zostać wykonane w ciągu 10 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

Będzie bezpieczniej

W Makowie Podhalańskim droga krajowa nr 28 (czyli ul. Wolności i ul. 3 Maja) przebiega przez centrum miasta. Jest jednojezdniowa o jednym pasie w każdą stronę i obciążona bardzo dużym ruchem zarówno osobowym, jak i ciężarowym. Jest to główny dojazd z południowej części województwa małopolskiego do Wadowic i Zatora. Według pomiarów ruchu wykonanych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/21 średnio na dobę przejeżdża tędy ponad 16,6 tys. pojazdów. Liczba pojazdów w stosunku do poprzedniego pomiaru z 2015 r. wzrosła o 30 proc.
Na odcinku przewidzianym do przebudowy występują trzy skrzyżowania z ulicami: Rynek, Kopernika oraz Kolejową. Z powodu bardzo dużego obciążenia ruchem manewry lewoskrętu są utrudnione i ograniczają płynność ruchu. Przebudowa drogi jest konieczna, by poprawić zarówno bezpieczeństwo, jak i płynność ruchu.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl