5 lat i 7 miesięcy trwały pracę nad budową tunelu, który miał szanse stać się najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Niestety, przedłużające się pracę sprawiły, że wcześniej otwarto dłuższy, bo liczący 2335 m tunel pod warszawskim Ursynowem. Liczącemu 2058 m tunelowi na zakopiance pozostaje jednak zaszczytne, drugie miejsce.
Budowa tunelu kosztowała około 1 miliard złotych a inwestycje realizowała firma Astaldi. Mimo, że nie obyło się bez kłopotów natury geologicznej w związku ze specyfiką południa Polski oraz biznesowych turbulencji wykonawcy inwestycja dobiegła końca, a prace przebiegły bezpiecznie.
Jak mówił dziś rana na miejscu inwestycji Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk - rozpoczynając pracę górnicy nad portalem tunelu ustawili figurkę swojej patronki św. Barbary. Prosili ją, by czuwała nam nimi i nad bezpieczeństwem prac. I udało się, ich prośby zostały wysłuchane, mimo, że do budowy tunelu użyto 180 ton materiałów wybuchowych!
W galerii poniżej zdjęcia sprzed kilkunastu dni i film z pierwsze przejazdu zorganizowanego dla mediów.
Tutaj można też prześledzić nasze publikacje na temat tej inwestycji.
[YOUTUBE]4WWso0CVewk[/YOUTUBE]
Reklama