Jednakże wydarzenia ostatnich tygodni, wynikające z rozwoju pandemii koronawirusa, spowodowały, że „świat się zatrzymał”. Gospodarka kraju odnotowuje ciągły spadek, a branża, która najbardziej ucierpiała, to właśnie turystyka. Powrót do poziomu turystyki „sprzed koronawirusa" w Małopolsce będzie procesem niełatwym i długotrwałym, ale Małopolska Organizacja turystyczna wierzy, że wspólnie uda się podołać temu zadaniu.
Powrót do turystyki rozpocznie się od „przywrócenia do życia" rynku krajowego, dlatego MOT ściśle współpracuje z Polską Organizacją Turystyczną nad przygotowaniem założeń do ogólnopolskiej kampanii promocyjnej: „ODPOCZYWAJ W POLSCE".
Główne źródło finansowania kampanii to fundusze wewnętrzne POT, które pochodzić będą z przesunięcia środków finansowych przeznaczanych wcześniej na inne zadania. Termin rozpoczęcia kampanii zależy od tego, jak rozwinie się pandemia i nałożone w związku z nią ograniczenia. Kampania będzie prowadzona przez okres 1ó tygodni. Zacznie się od wizerunkowej kampanii potwierdzającej, że można już bezpiecznie korzystać z krajowej oferty turystycznej.
Następnie kampania: „ODPOCZYWAJ W POLSCE" zachęcać będzie do korzystania z konkretnych polskich produktów turystycznych. Warunkiem udziału w akcji będzie stworzenie przez podmioty i obiekty specjalnych pakietów zawierających dodatkowa usługę proponowaną turystom jako bonus do standardowego produktu. W ramach kampanii bus turystyczny z napisem "ODP0CZYWAJ W POLSCE”, zawita do wszystkich polskich regionów, a relacje ze wszystkich wydarzeń będą transmitowane na żywo w mediach. Co równie ważne Ministerstwo Rozwoju intensywnie pracuje nad koncepcja, programu "1000 plus". Jak przypomina Andrzej-Gut Mostowy wiceminister ds. rozwoju, głównym celem programu "1000 plus" będzie wsparcie finansowe polskiej branży turystycznej, m.in. obiektów noclegowych, organizatorów turystycznych itd.
Małopolska Organizacja Turystyczna złożyła też wniosek o fundusze europejskie, dotyczące wsparcia promocji małopolskich przedsiębiorców działających w turystyce w okresie: 1 lipca 2020 — 31 grudnia 2022 roku. Projekt dotyczy m.in. wyjazdów przedsiębiorców na targi turystyczne, promocji oferty przedsiębiorców w Internecie oraz działań promocyjno- eventowych w oparciu o działania mobilnego punktu prezentacji oferty małopolskich przedsiębiorców. W ostatnim czasie Małopolska Organizacja turystyczna zwiększyła też swoje działania w Internecie, które obejmują, różne inicjatywy pozwalające na promowanie Małopolski jako miejsca wypoczynku. Są to m.in. akcja #ZmieńTerminNie0dwołuj czy akcja #ZostańWDomu #MatopolskaPoczeka — na potrzeby tej akcji Małopolska Organizacja Turystyczna.
Przypominamy, że w ramach umowy z Województwem Małopolskim MOT zajmuje się również administrowaniem regionalnego portalu turystycznego: www.visitmalopolska.pl. Przedsiębiorcy z branży turystycznej mogą przesyłać do MOT materiały, które zostaną umieszczone na stronie.
Chciałbym także poinformować, że Samorząd Województwa Małopolskiego postanowił na walkę z koronawirusem oraz łagodzenie skutków epidemii dla małopolskiej gospodarki przeznaczyć kwotę 325 mln złotych – mówi Grzegorz Biedroń prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej. - To środki pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego, które posłużą jako wsparcie w ramach trzech pakietów: medycznego, przedsiębiorczości i płynności finansowej. Fundusze te pozwolą nie tylko na zakup sprzętu, ale i na osłonę przedsiębiorstw przed skutkami gospodarczymi i wspieranie utrzymania miejsc pracy, oraz na poprawę płynności finansowej przedsiębiorstw poprzez uruchomienie niskooprocentowanych pożyczek, m.in. obrotowych.
Jednym z ciekawszych mechanizmów przedstawionych przez Zarząd Województwa Małopolskiego w ramach Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej jest program pozwalający przedsiębiorcy na uzyskanie kwoty 9 tys. zt na każdy zadeklarowany do utrzymania pełny etat. Wsparcie będzie przeznaczone dla wszystkich tych podmiotów, w których na moment aplikowania byto zatrudnionych od 1 do 49 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy. Przyjęto również wstępne założenie, iż o aplikowanie powinny starać się jedynie te podmioty, których obroty spadły o co najmniej 50% w związku z sytuacja epidemiologiczna. Ten instrument wsparcia przedsiębiorców będzie realizowany przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości. Szczegóły programu i zasady aplikacji zostaną, niebawem zaprezentowane na stronie: www.mcp.malopolska.pl.
Małopolska Organizacja Turystyczna ma nadzieje, że wszystkie podejmowane inicjatywy, a w najbliższym czasie będzie ich jeszcze więcej, wpłyną pozytywnie na wizerunek Małopolski i gospodarki turystycznej, co w efekcie przełoży się na sprawne odbudowanie regionalnej turystyki w erze „po koronawirusie".
mat. prasowe, foto: Tatrzański Park Narodowy
21.04.2020 | Czytano: 130
Małopolska Organizacja Turystyczna o sytuacji branży turystycznej w okresie pandemii koronawirusa
Po publikacjach danych dotyczących kolejnych rekordów turystycznych w Krakowie i Małopolsce weszliśmy w rok 2020 z nadzieja, że będzie on dla sektora turystyki jeszcze lepszy. Na to wskazywały statystyki z pierwszych dwóch miesięcy roku m.in.: z Kraków Airport czy Kopalni Soli „Wieliczka"
Komentarze
Reklama