Z punktu widzenia marketingu marka lokalna jest znakiem słowno-graficznym, pod którym promuje się grupę produktów posiadających wspólne cechy i wartości, istotne z punktu widzenia konsumentów oraz jej twórców – producentów i usługodawców. Jest jednak i wartość dodana marki. Marka lokalna jest dziełem i sercem społeczności lokalnej. Głos tego serca pobudza emocje, wrażenia, wspomnienia, marzenia miłośników miejsca.
Podczas spotkania z mieszkańcami Zarząd LGD, „Gorce – Pieniny” wraz z Olgą Gałek z Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych zaprezentowali koncepcję, sposób zarządzania marką w I etapie jej funkcjonowania oraz wstępną wizualizację. Marka lokalna DUNAJEC wyróżni wyjątkowe, wysokiej jakości produkty związane z regionem Ziemi gorczańsko - pienińskiej. Znak stosowany będzie dla oznaczania produktów związanych z regionem, wytwarzanych i dostępnych na lokalnym rynku.
DUNAJEC Przełom się – marka powstała jako narzędzie wspomagające mieszkańców, przedsiębiorców, organizacje społeczne i instytucje z regionu położonego na obszarze Gorców i Pienin. Jej podstawowym celem jest promocja lokalnych zasobów, walorów środowiska naturalnego, krajobrazów i zasobów historycznych z czterech gmin położonych w bliskim sąsiedztwie rzeki Dunajec: Czorsztyn, Krościenko nad Dunajcem, Ochotnica Dolna i Szczawnica. Strategia marki DUNAJEC w swoich założeniach ma również na celu rozwój turystyki, popularyzację oraz rozwój produkcji wyrobów regionalnych, integrację i wzmocnienie kapitału społecznego na danym obszarze oraz rozwój przedsiębiorczości.
Ideą powstania marki DUNAJEC jest stworzenie oferty pełnej różnorodności form spędzania czasu wolnego – stanowi połączenie ekstremalnych, najbardziej emocjonujących rozrywek z bardziej przystępnymi formami spędzania czasu wolnego oraz atrakcjami dla początkujących. Dedykowana jest przede wszystkim osobom aktywnym, które preferują dobrą zabawę w najpiękniejszych okolicznościach przyrody.
JD / LGD
04.12.2019 | Czytano: 226
DUNAJEC - marka Pienin
W ostatnich dniach w gminach Szczawnica, Krościenko, Czorsztyn i Ochotnica odbyły się spotkania zorganizowane przez Lokalną Grupę Działania Gorce Pieniny, podczas których mieszkańcy, przedsiębiorcy i samorządowcy pracowali nad stworzeniem nowej regionalnej marki. Marka ta będzie nosić nazwę DUNAJEC, a towarzyszyć jej będzie hasło "Przełom się".
Komentarze
Reklama