Władze regionu znalazły nowy pomysł na międzynarodową promocję Małopolski. Ideą kampanii jest wykorzystanie wizerunku znanych sportowców i skojarzenie ich spektakularnych sukcesów z marką Małopolski. Kampania będzie kosztowała samorząd prawie 2 mln zł. Będzie odbywać się w sezonie 2009/2010 oraz 2010/2011. Projekt w 75 proc. sfinansuje Unia Europejska w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, a reszta zostanie pokryta z budżetu województwa.
Przez ostatnie kilka tygodni toczyły się rozmowy z zawodnikami oraz zespołami. Pod uwagę brani byli sportowcy tylko z pierwszej dziesiątki światowych rankingów w danej dyscyplinie. W przypadku drużyn warunkiem był udział w najwyższej klasie rozgrywek europejskich, a w sezonie objętym promocją gra w zawodach międzynarodowych. W ostatnim tygodniu sfinalizowano negocjacje z wybranymi sportowcami.
Podpisane umowy dają szansę na wykorzystanie wizerunku sportowców w przygotowywanej kampanii, która będzie się odbywać w Internecie na sportowych portalach m.in. we Włoszech oraz w Skandynawii. Jednym z pomysłów jest również zamieszczenie identyfikacji wizualnej województwa na startowych strojach zawodników. I tak Justyna Kowalczyk będzie reprezentować Polskę na zawodach Pucharu Świata w stroju z logiem Małopolski oraz napisem "visit malopolska" odsyłając do serwisu, który zostanie stworzony na potrzeby kampanii. Szczegóły kampanii zostaną ujawnione jeszcze w listopadzie, podczas specjalnej konferencji prasowej, z udziałem sportowców uczestniczących w projekcie.
18.11.2009 | Czytano: 85
Sportowcy wypromują Małopolskę
Justyna Kowalczyk, zawodniczki Wisły Can - Pack i siatkarki Bank BPS Muszynianki Fakro to twarze nowej kampanii promocyjnej Małopolski. Wykorzystując wizerunki znanych sportowców władze regionu chcą wzmocnić markę Małopolski poza granicami kraju. Urząd Marszałkowski wkrótce podpisze umowy sponsorskie ze sportowcami.
Komentarze
Reklama