Po przełożeniu ruchu na most tymczasowy rozpoczęły się prace przygotowawcze do rozbiórki starego mostu, która ma potrwać dwa tygodnie. W tym czasie ruch będzie się odbywał po moście tymczasowym w dwóch kierunkach. Po wyburzeniu rozpoczną się prace przy budowie dojazdów od strony Zakopanego i wówczas wprowadzony zostanie ruch wahadłowy na moście. Na inne rozwiązanie nie pozwalają warunki terenowe.
Nowy most będzie miał konstrukcję łukową, bez podpór w nurcie rzeki, obustronne chodniki, długość ok. 58 metrów i szerokość 18 metrów. Przebudowane zostaną dojazdy po obydwu stronach obiektu oraz kolidujące z inwestycją sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej czyli : urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna, sieci gazowe, urządzenia melioracyjne i hydrologiczne. Powstaną mury oporowe na dojazdach od strony Krakowa, by zabezpieczyć korpus drogi, system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa oraz urządzenia podczyszczające, a nowy most zostanie zabezpieczony przed korozją. Powstanie także nowe oświetlenie drogowe. Koszt wykonania projektu i wybudowania nowego mostu wyniesie ok. 12 mln zł.
13 kwietnia 2016 r. został podpisana umowa przez GDDKiA Oddział w Krakowie z Przedsiębiorstwem Inżynieryjnym IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa na zaprojektowanie nowego mostu, uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń, decyzji administracyjnych, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wraz z budową mostu. Wykonawca był przygotowany do rozpoczęcia prac, jak tylko wydana zostanie decyzja ZRID. Wojewoda Małopolski wydał zgodę na realizację mostu w miejscowości Biały Dunajec, na potoku Biały Dunajec, w ciągu drogi krajowej nr 47, z rygorem natychmiastowej wykonalności 28 lutego 2018 r.
Stary most w Białym Dunajcu, który powstał w latach 30-tych ub. stulecia nie nadawał się do remontu ze względu na zły stan techniczny, stąd decyzja o budowie nowego obiektu. Procedury związane z projektowaniem nowego mostu oraz uzyskiwaniem decyzji koniecznych do jego wybudowania rozpoczęły się w 2008 r. Na każdym etapie procedur były jednak protesty kierowane do różnych instytucji przez jedną rodzinę i Stowarzyszenie Federacja Obrony Podhala. 26 czerwca 2013 r. został wprowadzony na moście ruch wahadłowy z powodu bardzo złego stanu technicznego i zaleceniami opinii eksperckiej. Most był zabezpieczany, ale pomimo tego, degradacja i korozja betonu cały czas postępowały. Stan obiektu był ciągle monitorowany. W poniedziałek 7 maja 2018 r. ostatni pojazd przejechał starym mostem.
opr.s/ zdj. GDDKiA
07.05.2018 | Czytano: 157
Ruch w Białym Dunajcu, na DK47 odbywa się mostem tymczasowym
Dziś stary most na potoku Biały Dunajec w miejscowości o tej samej nazwie został zamknięty dla ruchu pojazdów. Ruch został przełożony na most tymczasowy i odbywał się nim będzie do czasu wybudowania i udostępnienia dla ruchu nowego mostu, co ma nastąpić pod koniec grudnia 2018 r. Nowy most powstanie w miejscu swojego poprzednika.
Źródło GDDKiA
Komentarze
Reklama