Zobacz więcej
Radny o trasach rowerowych nie wspomniał jedynie z powodu braku komunikacji dla miłośników dwóch kółek. Jak stwierdził, powstanie takiej ścieżki umożliwiłoby powstanie jednej, długiej trasy rowerowej łączącej nowohuckie dzielnice, a co za tym idzie, na uruchomienie historycznej trasy szlakiem fortów w Nowej Hucie.
- Jej początek byłby w forcie Wzgórza Krzesławickie, dalej do fortu w parku na osiedlu Piastów, potem fort w Parku Złoty Wiek, a kończyłby się w muzeum lotnictwa - wyjaśnił Mazur.
I poprosił o uruchomienie wspomnianego połączenia rowerowego, zwłaszcza, że jest wyczekiwana przez mieszkańców i uczniów nowohuckich dzielnic.
Tymczasem, choć według włodarza Krakowa idea utworzenia rowerowego połączenia pomiędzy fortami jest pomysłem ciekawym i wartym uwagi, to jednak "nie wpisuje się w sieć dróg rowerowych przewidzianych do realizacji w Studium Podstawowych Tras Rowerowych Miasta Krakowa.
- Priorytetem jaki przyświeca realizacji tras rowerowych jest zapewnienie spójnego układu służącego celom komunikacyjnym - wyjaśnił Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.
Dlatego zgodnie z wspomnianym studium przez Wzgórza Krzesławickie przebiega jednak trasa rowerowa główna wzdłuż ulicy Kocmyrzowskiej. W ramach inwestycji związanej z rozbudową tejże ulicy, powstaną dodatkowe 2 kilometry ścieżki dla dwukołowców.