Zobacz więcej
Obwodnica ma się rozpoczynać w Nowym Targu, w rejonie lotniska, a kończyć w Harklowej. Koncepcja przewiduje 3 warianty jej przebiegu. Warianty poprowadzone są po nowym śladzie, czyli nowa droga nigdzie nie będzie łączyć się z obecną drogą wojewódzką - i biegną po południowej stronie Waksmunda, Ostrowska i Łopusznej. Trasy prowadzą przeważnie z dala od domów - warianty poprowadzono głównie przez pola i łąki z ominięciem terenów leśnych i terenów zabudowy. Zaproponowane warianty mają długość od 6,8 do 7,5 km.
Wariant preferowany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, gminę Nowy Targ i pozytywnie zaopiniowany przez miasto Nowy Targ, to wariant najbardziej oddalony na południe od istniejącej zabudowy miejscowości Waksmund , Ostrowsko i Łopuszna, a jednocześnie najtańszy. Pozwala na rozwój terenów mieszkaniowych gminy w powiązaniu z istniejącą zabudową. Wariant poprowadzony jest bliżej rejonu lotniska. Po odejściu od drogi krajowej nr 49 ślad wariantu biegnie w kierunku północy, a następnie skręca w kierunku wschodnim. Wariant częściowo przebiega przez tereny o wysokich walorach krajobrazowych, w pobliżu punktu widokowego w miejscowości Ostrowsko (rejon Gronkowa) i obszary cenne pod względem przyrodniczym omijający od południa obszar leśny Czerwonka i Księży Bór, a od północy obszar leśny Brzezie. Tak jak każdy z wariantów, rozpoczyna się w rejonie lotniska w Nowym Targu, a kończy w Harklowej.
r/