"Dragon" to połączenie komercyjne, podobne do połączeń Interregio, które do niedawna oferowały Przewozy Regionalne. Koleje Mazowieckie liczą na popularność pociągów, które mają przyciągnąć zwłaszcza turystów i studentów.
- Dla Kolei Mazowieckich połączenia dalekobieżne są sposobem na wykorzystanie taboru, który w weekendy nie jest wykorzystywany do przewozów w regionie. Uruchamianie połączeń komercyjnych zależne jest od zgody władz samorządu regionu i nie może kolidować z naszą podstawową działalnością, jaką jest usługa publiczna dla mieszkańców województwa mazowieckiego – powiedział na pokładzie pierwszego rozkładowego przejazdu do Krakowa Dariusz Grajda, wiceprezes Kolei Mazowieckich.
Spółka nie wyklucza kontynuacji wyjazdów do innych miast ale warunkiem jest osiągnięcie dużej frekwencji w pociągu "Dragon" Pierwszego dnia kursowania "Dragon" przyciągnął ok. 100 pasażerów. - Jak widać Koleje poszerzają nie tylko sposób działania ale i obszar, liczymy więc na to że stałe kursy do Krakowa i Gdyni przysporzą Kolejom Mazowieckim nowych wielbicieli - powiedział również obecny na pokładzie Adam Struzik, marszałek mazowiecki.
"Dragon" to trzy piętrowe, klimatyzowane wagony, dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych, ciągnięte przez lokomotywę TRAXX Bombardiera. Pociągi jadą Centralną Magistralą kolejową i osiągają prędkość 160 km/h. Pociąg do Krakowa odjeżdża z Warszawy Wschodniej o 9:19, a do stacji Kraków Główny dociera o 12:14. W drogę powrotną wyrusza o godzinie 16:18 i dociera do Warszawy Wschodniej na 19:08.
opr. am/
Reklama