Centrum działa w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie. Obsługuje Kraków oraz powiat krakowski, czyli w sumie około 1,1 mln ludzi.
Obecnie, jeśli zadzwonimy na numer 112, połączymy się z krakowskim centrum, w którym operator zbierze dokładne informacje, a następnie DROGĄ ELEKTRONICZNĄ przekaże je NATYCHMIAST, RÓWNOCZEŚNIE do tych służb, których interwencja jest niezbędna w konkretnej sytuacji. Centrum odbiera również zgłoszenia na numer 998. Kolejny krokiem będzie włączenie do systemu numeru 999.
Działanie centrum opiera na nowoczesnym specjalistycznym oprogramowaniu komputerowym. Operatorzy, podczas rozmowy z osobami zgłaszającymi, wszystkie niezbędne informacje wprowadzają natychmiast do komputera. Pracę ułatwia im specjalna aplikacja, która nawet „podpowiada” pytania, jakie operator powinien zadać, aby dowiedzieć sie jak najwięcej o sytuacji. Dane wprowadzane są do standardowego formularza, który drogą elektroniczną przekazywany jest równocześnie do tych służb, których udział jest niezbędny w akcji ratunkowej.
Centrum Powiadamiania Ratunkowego integruje system ratownictwa i pozwala na właściwe funkcjonowanie numeru 112. Dzięki temu niezbędna pomoc powinna nadejść szybciej i będzie lepiej zorganizowana.
08.05.2009 | Czytano: 161
112 - w Krakowie otwarto pilotażowe Centrum Powiadamiania Ratunkowego
Jerzy Miller, wojewoda małopolski, uruchomił w Krakowie pilotażowe Centrum Powiadamiania Ratunkowego, które przyjmuje zgłoszenia alarmowe z numeru 112. Krakowski system, jeżeli się sprawdzi, będzie stanowił wzorzec dla całego kraju.
Źródło Urząd Wojewódzki w Krakowie
Komentarze
Reklama