Wśród sygnatariuszy są m.in. Piotr Manowiecki, koordynator kampanii Pociąg-autobus-góry, senator Stanisław Hodorowicz i poseł Andrzej Gut-Mostowy.
- Przekonanie rządu do budowy linii kolejowej z Podłęża koło Krakowa do Szczyrzyca w Beskidzie Wyspowym jest obecnie najważniejszym celem kampanii Pociąg-autobus-góry. Linia będzie się rozgałęziać w Szczyrzycu na dwie odnogi - do Zakopanego oraz Nowego Sącza. Maksymalna prędkość na nowym odcinku ma wynosić 160 km/h, a na istniejących, które mają zostać zmodernizowane - 120 km/h. Umożliwi to skrócenie czasu podróży z Krakowa do Zakopanego z 3 godzin 15 minut do 90 minut, a do Nowego Sącza z 3 godzin 20 minut do 60 minut - przekonuje Piotr Manowiecki.
Budowa linii ma ograniczyć korki na Podhalu. Ewentualna budowa nowego połączenia powinna zakończyć się w 2022 r.
22.03.2015 | Czytano: 145
Społeczne poparcie dla budowy linii kolejowej przez Podłęże
Parlamentarzyści, samorządowcy, działacze organizacji pozarządowych, dziennikarze, artyści, a nawet urzędnicy podpisali list, który trafił na ręce minister minister infrastruktury Marii Wasiak - dotyczący budowy linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc-Mszana Dolna oraz modernizacji linii z Mszany Dolnej do Zakopanego. Skróci ona czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego oraz Nowego Sącza.
Źródło material prasowy
Komentarze
Reklama