- Parowóz ten chociaż wybudowany po wojnie, w części powstał na podstawie niemieckiej dokumentacji – mówił zwiedzającym Krzysztof Zapletal miłośnik kolei. – W zależności od wielkości składu może on nawet rozwinąć prędkość do 80 kilometrów na godzinę. Parowóz obsługuje normalnie dwuosobowa załoga. Przy ciężkich składach towarowych w parowozie muszą już pracować trzy osoby. Tym trzecim był zawsze palacz do pomocy.
Parowóz ciągnie ze sobą 8 ton węgla i 32 metry sześcienne wody. Taka ilość pozwala pokonać trasę z Chabówki do Zakopanego.
Najtańszy bilet na przejazd pociągiem retro to koszt 69 zł – w wagonie bez przedziałowym. W wagonie przedziałowym z 1939 roku to wydatek 89 z. Najwięcej, bo 129 złotych, kosztowało miejsce w wagonie salonowym.
Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce k. Rabki powstał na terenie dawnej parowozowni. Słynie on z najliczniejszej i jednej z najciekawszych kolekcji eksponatów związanych z historią kolejnictwa na ziemiach polskich.
Propozycja podróży pociągiem retro znalazła wielu entuzjastów. Skład był pełen.
Flm z przejazdu pociągu otrzymaliśmy od Macieja Bryniarskiego. Dziękujemy.
s, js/
22.03.2015 | Czytano: 153
Wiosenny pociąg retro z Chabówki do Zakopanego (film)
Do Zakopanego tradycyjnie już w pierwszych dniach wiosny przyjechał pociąg retro. Zabytkowy skład wyruszył ze Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce. Trzy wagony - z drewnianymi fotelami w środku - prowadził pochodzący z 1946 roku parowóz, który powstał w fabryce im Cegielskiego w Poznaniu.
Komentarze
Reklama