Piątek, 29 marca | Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
04.12.2017 | Czytano: 63

Szybka Kolej Aglomeracyjna dojedzie do Skawiny

Od 10 grudnia Skawina będzie kolejnym miastem, do którego dojadą pociągi kursujące na trasach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Podróż do Krakowa zajmie pasażerom jedynie 22 minuty i choć ze względu na remonty torów trudno będzie zachować regularność odjazdów cechującą pozostałe linie SKA, w godzinach szczytu pociągi będą odjeżdżać nie rzadziej niż co 30 minut.

W przejeździe specjalnym promującym długo wyczekiwane połączenie i zmiany wprowadzone w nowym rozkładzie jazdy wziął udział marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.

- Jeszcze jakieś czas temu sam bym nie uwierzył, że podróż ze Skawiny do centrum Krakowa w godzinach szczytu możne zająć jedynie 22 minuty. Dziś staje się to faktem, wszystko dzięki Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wydłużenie SKA2 do Skawiny wymagało czasu, wielu zabiegów i nadkładów finansowych jednak od samego początku byliśmy przekonani, że warto. Wierzę, że już w najbliższych dniach także państwo przekonają się, że najszybciej, najtaniej i najwygodniej ze Skawiny do Krakowa i z powrotem można dojechać tylko pociągiem - mówił marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.

Wydłużenie 2 linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej do Skawiny to najważniejsza zmiana nowego, kolejowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie już 10 grudnia. Pasażerowie, którzy zdecydują się na podróż koleją na trasie Kraków – Skawina – Kraków w dni robocze będą mieli do dyspozycji aż 57 kursów realizowany zarówno przez Koleje Małopolskiej jak i Przewozy Regionalne. Nieznacznie mniej pociągów, bo aż 42 pojedzie po torach w weekendy i dni wolne od pracy.

Zaletą nowego połączenia jest także czas przejazdu, podróż ze Skawiny do centrum Krakowa potrwa bowiem od 22 do maksymalnie 28 minut (w przypadku koniecznych postojów technicznych). Niestety ze względu na remonty torów prowadzone na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów początkowo nie uda się wprowadzić regularności odjazdów, która cechuje pozostałe połączenia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Co ważne dla pasażerów, planujących podróże pociągiem do pracy czy na uczelnię, w godzinach szczytu mogą oni liczyć na kursy nie rzadsze niż co 30 minut (zdarzają się także odjazdy co 10 minut). Studenci za bilet z Krakowa do Skawiny zapłacą niewiele ponad 2 zł, bilet normalny będzie kosztował 4,50 zł, natomiast miesięczny 95 zł.



Ale to nie jedyne zmiany jakie niesie ze sobą nowy rozkład jazdy na trasie wydłużonej SKA2. Dzięki nowo otwartej łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki do Miechowa i Sędziszowa powrócą pociągi obsługiwane przez Koleje Małopolskie, a osoby wybierające się do Krakowa dojadą do samego centrum bez konieczności przesiadki. Zyskają także pasażerowie podróżujący na trasie Olkusz – Katowice, bowiem od grudnia na tory wyjadą dodatkowe 2 pary pociągów. W bezpośredniej relacji zostaną także uruchomione połączenia Katowice – Rzeszów oraz Rybnik – Rzeszów, a liczba kursów z Krakowa do Bielska – Białej wzrośnie z 8 do 12.

Znaczącą zmianą w nowym rozkładzie jazdy będzie przede wszystkim uruchomienie Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Od 27 kwietnia 2017 roku dzięki dodatkowym 22 kursom realizowanym na odcinku Nowy Targ – Zakopane – Nowy Targ pociągi będą jeździć po tej trasie co (około) godzinę.

Zaplanowano także szereg dodatkowych połączeń, umożliwiającym pasażerom dojazd do Zakopanego, Krynicy oraz w Beskid Żywiecki w czasie świąt, sylwestra, ferii zimowych i wakacji.


opr.s/
Źródło UMWM

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl