Czwartek, 25 kwietnia | Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
25.10.2013 | Czytano: 74

Punkt obsługi mieszkańców poza urzędem. Wybór padł na Galerię Bronowice

Prezydent Krakowa, Jacek Majchrowski i Benoît Charles, Dyrektor Generalny Immochan w Polsce, uroczyście podpisali umowę, na mocy której w Galerii Bronowice powstanie Punkt Obsługi Mieszkańców. To pierwsza tego typu placówka w Krakowie, umiejscowiona na terenie centrum handlowego. W nowej lokalizacji UMK będzie można załatwić m.in. kwestie związane z wyrobieniem dowodu osobistego czy rejestracją pojazdu.

- Chcemy, by urząd był blisko mieszkańców, by sprawy można było załatwiać szybko i wygodnie. Stąd decyzja o uruchomieniu Punktu Obsługi Mieszkańców w Galerii Bronowice – powiedział Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa. - W nowej lokalizacji UMK będzie można załatwić m.in. sprawy związane z wyrobieniem dowodu osobistego czy rejestracją pojazdu - dodał.

Urząd Miasta Krakowa od jakiegoś czasu sondował możliwość utworzenia punktu obsługi mieszkańców w innych, niż urzędowe lokalizacjach. W zeszłym roku ogłoszenie o zamiarze zorganizowania takiego punktu, skierowane do firm prowadzących sklepy wielkopowierzchniowe, ukazało się w Biuletynie Informacji Publicznej UMK. Chęć współpracy z Miastem w tym zakresie wyraziła m.in. Galeria Bronowice. W trakcie rozmów z inwestorem realizującym nowy obiekt handlowy udało się wynegocjować bardzo atrakcyjny poziom opłat czynszowych, tj. 1, 00 zł/m². - Za utworzeniem Puntu Obsługi Mieszkańców w Galerii Bronowice przemawia też fakt, że w tej części miasta brakuje łatwo dostępnej placówki UMK – komentował Prezydent Majchrowski.

- Centra handlowe stanowią istotną część życia mieszkańców, dlatego cieszy, że Urząd, dostrzegając ten fakt, postanowił ulokować w galerii swój Punkt Obsługi. Cieszy tym bardziej, że będzie to właśnie u nas, w Galerii Bronowice. Klienci, robiąc zakupy i korzystając z innych atrakcji naszych najemców, będą mogli przy okazji, w jednym miejscu, załatwić ważne urzędowe sprawy, bez konieczności dojazdu do centrum. To duże udogodnienie zarówno dla mieszkańców północnej części Krakowa, jak i wszystkich klientów. Placówka o powierzchni ponad 40 m2 zlokalizowana będzie w łatwo dostępnym miejscu - na 1 piętrze, nieopodal ciągów komunikacyjnych - naprzeciw ruchomych schodów i tuż przy wyjściu na parking - powiedział Benoît Charles, Dyrektor Generalny Immochan w Polsce.

W Punkcie Obsługi Mieszkańców w Galerii Bronowice będzie można załatwić meldunek i dowód osobisty, a także sprawy dotyczące prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego oraz rejestracji i prowadzenia działalności gospodarczej. Będzie tam można złożyć również wszelkiego rodzaju pisma. Dyżur będzie pełniło czterech urzędników, reprezentujących Wydział Spraw Administracyjnych oraz Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Proponowane godziny otwarcia to 10 – 18.00., od poniedziałku do soboty.

Galeria Bronowice, w której zlokalizowany zostanie pierwszy w Krakowie Punkt Obsługi Mieszkańców, powstaje w północnej części Krakowa – w miejscu, w którym krzyżują się istotne szlaki komunikacyjne regionu. Otwarcie zaplanowano na koniec listopada 2013 roku. Inwestorem jest Auchan Polska sp. z o.o. Oddział Immochan w Piasecznie.

mat. prasowe, zdj. Wiesław Majka UMK

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl