Piątek, 19 kwietnia | Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
05.08.2016 | Czytano: 80

PKL zapowiadają inwestycje na kopule Kasprowego Wiechu

Władze PKL, którym mieszkańcy i turyści zarzucają brak jakichkolwiek działań w kierunku rozwoju narciarstwa na w Zakopanem, zaprezentowały plan działań inwestycyjnych na najbliższe 5 lat. Działania te zawarte zostały w nowej strategii rozwoju spółki, która zaakceptowana została na ostatnim posiedzeniu Rady Nadzorczej.

Najwięcej kontrowersji wzbudzają plany nowego zagospodarowania kopuły Kasprowego Wierchu. Według Janusza Rysia, prezesa PKL, wymaga ona przebudowania tak, aby usprawnić ruch narciarzy między główną koleją, a wyciągiem krzesełkowym na Goryczkowej oraz zagospodarować czas turystom wjeżdżającym na Kasprowy Wierch i zniechęcić ich do bezcelowego krążenia po szczycie.

Pierwszy z punktów ma zostać osiągnięty poprzez budowę korytarza pod kopułą Kasprowego Wierchu. W chwili obecnej narciarze, którzy korzystają z wyciągu na Hali Goryczkowej (czyli tej, która uważana jest przez narciarzy za łatwiejszą), aby przedostać się z i do głównej kolei, muszą przejść dosyć długi i niebezpieczny odcinek. Planowany korytarz ma tę trasę skrócić i sprawić, że przejście między wyciągami stanie się dużo szybsze, łatwiejsze i bezpieczniejsze. W korytarzu, który ma mieć długość około 100 metrów, znajdzie się również miejsce na ekspozycję Muzeum Tatrzańskiego. Planowany koszt budowy wyniesie od kilku do kilkunastu milionów złotych. Według ekspertów współpracujących z PKL budowa i użytkowanie korytarza nie będzie miało negatywnego wpływu na środowisko naturalne.



Drugi punkt ma zostać osiągnięty poprzez budowę tarasów widokowych, na których turyści będą mogli się zatrzymać. Pozwolą one na podziwianie widoków zarówno w stronę gór, jak i w stronę miasta bez konieczności wychodzenia poza kopułę Kasprowego Wierchu i wchodzenia w teren Tatrzańskiego Parku Narodowego.

Niezależnie od budowy korytarza i tarasów widokowych planowana jest również modernizacja kolejki krzesełkowej na Hali Goryczkowej. Jej koszt planowany jest na 50 mln. złotych. W przypadku uzyskania wszystkich pozwoleń i porozumienia z Tatrzańskim Parkiem Narodowym realizacja inwestycji jest możliwa do 2019 roku.

opr. pk/

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl