Zobacz więcej
Przebudowa polegała na:
- wydzieleniu pasa tramwajowo-autobusowego (z poszerzeniem rozstawu między torami dla umożliwienia ruchu autobusów także na węzłach rozjazdowych),
- budowie jednokierunkowej jezdni dla samochodów od Dworca Głównego do skrzyżowania z ul. Długą oraz jednokierunkowej ścieżki rowerowej od strony Plant w stronę do Dworca Głównego.
W inwestycji zadania wykonane zostały wyniesione przystanki tzw. „wiedeńskie” na ul. Basztowej i Westerplatte, umożliwiające wsiadanie z poziomu podłogi wagonów tramwajowych. Torowisko tramwajowe wykonane jest w technologii płyt żelbetowych z wklejonymi szynami z podlewem żywicami poliuretanowymi z matami antywibracyjnymi, ograniczającymi emisję hałasu i drgań od przejeżdżającego taboru tramwajowego.
Łączna długość projektowanego torowiska i węzłów rozjazdowych to 2013,375 metrów pojedynczego toru.
A tak wyglądają ostatnie godziny i prace na dzień przed otwarciem torowiska i skrzyżowania w okolicy Dworca Głównego.
Tomasz Cichocki i materiały prasowe ZiKT i Urzędu Miasta Krakowa