Czwartek, 25 kwietnia | Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
04.08.2013 | Czytano: 67

Małopolskie produkty regionalne i tradycyjne będą dostępne w sklepach w całym kraju

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego i jedna z ogólnopolskich sieci handlowych, wspólnie będą promować najlepsze wyroby pochodzące z Małopolski. Będą to między innymi produkty znane z Festiwalu Smaku. Małopolska jest pierwszym regionem, który swoje kulinarne atrybuty i ich wytwórców będzie promować w całym kraju.

Chleb prądnicki, podhalański oscypek, karp zatorski i kiełbasa lisiecka - to niektóre z małopolskich produktów regionalnych i tradycyjnych, które już pod koniec roku dostępne będą w całorocznej sprzedaży na terenie całej Polski.

- O zainteresowaniu małopolską tradycją kulinarną świadczy to, że Małopolski Festiwal Smaku, na którym od 8 lat degustowane i wybierane są najlepsze produkty dostępne w regionie, przyciąga na południe Polski smakoszy z całego kraju - przypomina Monika Ciślak z UMWM.

- Po raz pierwszy producenci regionalnych i tradycyjnych małopolskich specjałów mają niepowtarzalną szansę, by zaprezentować swoje produkty koneserom w całej Polsce - podkreśla Marek Sowa. Marszałek Województwa Małopolskiego dodaje, że udostępnienie i promocja marki „Małopolski Smak” w ramach całorocznej sprzedaży to odpowiedź na oczekiwania nie tylko lokalnych przedsiębiorców, ale też konsumentów z Małopolski i z całego kraju.

Małopolskie produkty regionalne, tradycyjne i te znane z kolejnych edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku trafią na półki Delikatesów Alma w dużych miastach Polski (m.in. w Tarnowie, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdyni, Katowicach, Bydgoszczy, Sopocie, Łodzi, Zielonej Górze, Opolu, Rzeszowie, Lublinie, Częstochowie, Szczecinie i Olsztynie). Wybór spółki Alma Market SA. wynika z faktu, że jest ona Partnerem Strategicznym Małopolskiego Festiwalu Smaku.

- Celem naszej współpracy z Województwem Małopolskim jest upowszechnianie regionalnego dziedzictwa kulinarnego i wsparcie małopolskich producentów żywności – zapewnia Jerzy Mazgaj, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Alma Market SA. – A to wszystko poprzez wprowadzenie do całorocznej sprzedaży w naszych placówkach regionalnych specjałów pod marką „Małopolski Smak”.

Aktualnie małopolska lista produktów regionalnych objętych unijną ochroną liczy 11 produktów, na liście produktów tradycyjnych prowadzonej przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi znajduje się ponad 100 wyrobów, a kolejne 100, to produkty znane z kolejnych edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku Większość z nich trafi już niebawem do całorocznej sprzedaży w sklepach. W ten sposób Małopolska będzie pierwszym regionem w Polsce, który promując producentów żywności, produkty i potrawy regionalne obejmie zakresem swojego działania całą Polskę.

opr. s/ zdj. Łukasz Sowiński

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl