Piątek, 29 marca | Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
17.09.2014 | Czytano: 84

Czesław Lang: "Bardzo ważna jest akceptacja mieszkańców dla organizacji TdP w ich miastach"

Na konferencji prasowej w Urzędzie Miasta Zakopane organizatorzy oraz władze miasta podsumowali tegoroczny Tour de Pologne. W spotkaniu wzięli udział Czesław Lang, pomysłodawca wyścigu, Janusz Macher – burmistrz Zakopanego oraz Andrzej Kawecki – szef Biura Promocji Miasta.

Najważniejszym omawianym tematem była wartość medialna, jaką miał dla Zakopanego i Podhala tegoroczny wyścig. Czesław Lang podkreślał, że dzięki dobrej postawie Polaków – Rafał Majka wygrał klasyfikację generalną, a Maciej Paterski zdobył koszulkę najlepszego górala – oglądalność zawodów była rekordowa, co przełożyło się na wartość medialną całej imprezy. Transmisje telewizyjne oglądało w tym roku ponad 380 mln osób, bezpośrednio na trasie kibicowało ponad 2,5 mln osób.

Tegoroczny wyścig transmitowały 34 kanały telewizyjne. W 2014 niemal podwojono wynik mediowy dla sponsorów w porównaniu z rokiem ubiegłym - ze 139 mln złotych na 240 mln złotych.

Bardzo ważna, co podkreślał Czesław Lang, jest akceptacja mieszkańców dla organizacji TdP w ich miastach. Według sondaży ponad 50% osób uważa, że organizacja wyścigu jest dobrą formą promocji miasta.

W przyszłym roku Tour de Pologne na Podhalu odbędzie się 2-8 sierpnia. Na dzień dzisiejszy pewne jest, że meta jednego z etapów jest zaplanowana w Zakopanem. Organizatorzy zastanawiają się również nad zmianą trasy przejazdu tak, aby w większym stopniu wykorzystać piękną widokowo, ale również bardzo trudną do jazdy Gubałówkę.

Na koniec spotkania Czesław Lang i burmistrz Majcher podziękowali za pomoc w organizacji zakopiańskiego etapu Zofii Sowie, która odpowiadała za realizację imprezy w Biurze Promocji.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl