Zobacz więcej
W stolicy Małopolski towarzyszyła jej Orkiestra Akademii Beethovenowskiej pod batutą Petera Valentovica.
Podczas trzeciej odsłony cyklu ICE Classic mieliśmy okazję usłyszeć najsłynniejsze dzieła muzyki operowej. Wieczór otworzyła uwertura do „Cyrulika sewilskiego”. Następnie goście ICE Kraków mogli zachwycić się wykonaniem arii „O luce di quest’anima” z dzieła „Linda di Chamounix”, „Il dolce suono” z opery „Łucja z Lammermooru”, a przede wszystkim finałem pierwszego aktu „Roberto Devereux”, którego wykonanie jest sztandarowym popisem umiejętności sopranistki. W tej części koncertu orkiestra zagrała też uwertury z „Don Pasquale” i wspomnianego wcześniej „Roberto Devereux”.
W drugiej części koncertu usłyszeliśmy uwerturę i słynną arię z opery „Norma”, instrumentalnej medytacji z „Thaïs” – działa Messeneta, które nigdy nie było wystawione w Polsce oraz „szalonej sceny” z opery „Purytanie”, gdzie Edita Gruberova zaprezentowała pełnię swoich walorów głosowych.
Organizatorem koncertu było Miasto Kraków PL i Krakowskie Biuro Festiwalowe, operator Centrum Kongresowego ICE Kraków.
Tomasz Cichocki i materiały prasowe KBF